Люди розцінювали війну по різному і найбільш ранньою дискусією про війну була спроба з'ясувати її природність або штучність. Думки людей, що мислять розділилися.
Слідом за Платоном, котрий сказав, що «війна є природний стан народів» і що в самій природі між усіма державами панує війна, а світ це порожній звук, ідею природності війни спростував Лєв Толстой, сказавши, що війна - подія противна людському розуму і всій людській природі.
На земній кулі війна спостерігається у всіх дикунів, вона істотно пов'язана з долею диких племен землі, є їх невід'ємним супутником.
На землях Закарпаття люди селилися з глибокої давнини: тут виявлено і первісні стоянки людини (Королеве), пізніше на цій території бували і численні варварські племена, і легіони Римської імперії. Тривалий час область перебувала під владою іноземних держав, тому розвиток усіх її сфер, в тому числі і транспорту, відбувався у нерозривному зв'язку із розвитком цих же сфер у державах-володарях.
У довготривалій історії формування та розвитку сухопутного транспорту як на території України, так і на території Закарпаття окреме місце посідає доба енеоліту, оскільки саме тоді тут виникли і поширилися первісні колісні та полозні засоби пересування з використанням тяглових тварин - важливого рушія подальшого виробничо-господарського прогресу, поліпшення умов щоденного життя і побуту давнього населення, - гужовий транспорт.
Історія розвитку транспорту невіддільна від історії людського суспільства. Причиною цього є те, що без переміщення знарядь та предметів праці й самої людини неможливі ні виробництво споживання, ні яка-небудь інша цілеспрямована діяльність. Транспорт на території Дніпропетровської області виник у глибоку давнину. За первіснообщинного устрою потреби в ньому були мінімальними. Для цього періоду характерні найпростіші транспортні засоби: в'ючні тварини та гужовий транспорт, плоти, човни тощо.
Подальшого розвитку транспорт тут набув в період панування на території племен давніх слов'ян, коли завдяки розвитку землеробства і скотарства, відкриттю методів отримання і обробки металу, відбувалося збільшення продуктивності праці й одночасно її галузевий та географічний поділ. Збільшення об'єму продукції уже само по собі потребувало розвитку засобів транспорту. З виникненням приватної власності й поділом людей на класи, стали розвиватись держави, що призвело до збільшення транспортних потреб.
Транспортна галузь Тернопільської області представлена такими видами транспорту: залізничний, автомобільний, річковий, трубопровідний, авіаційний.
Основними чинниками формування на Тернопільщині транспортної системи обласного рівня є наступні:
1. вигідне економіко-географічне положення області (межування з Львівською, Рівненською, Хмельницькою, Чернівецькою та Івано-Франківською областями, близькість до кордону з Європою);
2. сприятливі природно-кліматичні та орографічні умови для транспортного будівництва (більша частина області - рівнинна територія, лише на півночі розташовані Кременецькі гори);
3. розвиток господарства регіону, де транспорт виконує роль перевізника сировини та матеріалів, готової продукції, трудових ресурсів;
4. через область проходять міжнародні транспортні магістралі, розвинена і диверсифікована транспортна мережа прилеглих територій;
5. наявність необхідної інфраструктури (транспортної, складської і зв'язку, ліній електропередач);
6. тяжіння до існуючих або перспективних центрів ділового співробітництва (близькість до м. Львів та інших великих міст).
З давніх часів на території Херсонської області пролягали важливі за своїм значенням транспортні історичні дороги. У кінці 9 на початку 10 століття нашої ери виник шлях "з варяг у греки", що зв'язував північні райони країни з південними руськими землями і скандинавські країни з Візантійською імперією і проходив безпосередньо по території сучасної Херсонської області. Руські купці, які долали шлях із Києва до Константинополя за 30-40 днів, возили до Візантії хліб, ремісничі вироби, срібло в монетах, рабів, хутро, мед, віск, а також товари зі Скандинавії і Прибалтики (зброю, янтар). Із півдня по Дніпру везли вина, прянощі, фрукти, дорогі тканини, ювелірні вироби, скляний посуд.
Детальніше...Метою і елементом сталого розвитку є створення безвідходної або маловідходної моделі виробництва. Безвідходність полягає у тому, що лише незначна частка початкової сировини у процесі виробництва переходить у прямі відходи. Детальніше...
Природні (таких залишилося дуже мало) та штучно змінені до певного ступеня геосистеми Землі мають різні ступені стійкості та здатності справлятися з антропогенним і техногенним навантаженням. На кожному ієрархічному рівні ландшафтної оболонки існують певні геосистеми, від яких залежить загальна стійкість геосистем вищого рівня. Це так звані екостабілізуючі геосистеми. Детальніше...