Увійти  \/  Зареєструватися  \/ 

Вхід на сайт

Зареєструватися

Введене Вами ім'я недійсне.
Будь-ласка, введіть допустиме ім'я користувача. Без пробілів, у всякому випадку 2 , НЕ повинно бути символів: < > " ' % ; ( ) &
Пароль недійсний.
Ваші паролі не збігаються. Будь-ласка, введіть Ваш пароль в поле пароля та повторно введіть його в полі підтвердження.
Недійсна адреса електронної пошти
Адреси електронної пошти не збігаються. Будь-ласка, введіть Вашу адресу електронної пошти в поле адреси електронної пошти та повторно введіть адресу у полі підтвердження.
* * Обов'язкове поле

Машинобудівний комплекс Латинської Америки

Для країн Латинської Америки група галузей машинобудування є досить новою. Її розвиток обумовлений як внутрішнім попитом на технологічне обладнання в силу загального промислового розвитку, так і вигодами при розміщенні філіалів підприємств крупних ТНК світу, які полягають у використанні дешевої робочої сили та ефективному завоюванні нових ринків. Проте дані виробництва на наш час орієнтуються також і на експорт.

Найбільшого рівня розвитку машинобудування досягло в найпотужніших країнах регіону (Мексика, Бразилія, Аргентина, Чилі, Венесуела). Тут присутні підприємства середнього та точного машинобудування, транспортного машинобудування. Менш розвинені країни (Андська група) розвивають менш високотехнологічні галузі (важке та сільськогосподарське машинобудування) для власних потреб. Невеликі за площею та населенням країни Центральної Америки та Карибського басейну або взагалі не мають машинобудівних підприємств, або спеціалізуються на випуску одного чи кількох видів продукції, часом досить наукоємної (Коста- Ріка). Таким чином, існують значні галузеві відмінності машинобудівного комплексу у різних державах регіону.

Ще більшого ступеня досягають відмінності у територіальній концентрації комплексу. Майже 80% вартості всієї продукції виробляється у трьох промислових агломераціях: Мехіко, Сан-Паулу – Ріо-де-Жанейро, Буенос-Айрес – Росаріо. Тут зосереджені експортно-орієнтовані галузі.

Галузі машинобудування Латинської Америки складають єдиний промисловий комплекс, оскільки між країнами йде тісний обмін продукцією. Однак рівень взаємної інтеграції наразі недостатній, оскільки відносини подетального кооперування та комбінування розвинуті лише у найпотужнішій трійці промислового розвитку – Бразилії, Мексиці, Канаді. Велика частина напівфабрикатів до інших країн регіону довозиться з інших частин світу.
Розглянемо структуру машинобудівного комплексу країн Латинської Америки.

Машинобудування Мексики представлене автомобілебудуванням (6-те місце в світі), функціонують 39 підприємств у Мехіко, Толуці, Пуеблі з виробництва і складання леккових і вантажних машин, автобусів. Розвивається електронна промисловість за участю північноамериканського та азійського капіталу. Мексика є одним з найбільших світових експортерів комп’ютерної техніки, кольорових телевізорів, холодильників, мікрохвильових печей, пральних машин.
Із впровадженням іноземного капіталу (корпорація “Інтел”) пов’язаний розвиток електротехніки у недалекій Коста-Риці (побутова техніка, мікропроцесори).

Найпотужнішим центром машинобудування Латинської Америки є Бразилія. Частка його у ВВП країни складає > 40%. Основні галузі – транспортне машинобудування, електротехніка, космічна галузь, військово-промисловий комплекс. Особливо вирізняється машинобудування (7-е місце у світі), 80% продукції – легкові автомобілі. Центри автомобілебудування – Сан-Паулу та Ріо-де-Жанейро. Інвесторами є такі корпорації, як “Фольксваген”, “Фіат”, “Форд”, “Дженерал Моторс”. Сильні позиції у регіоні займає тракторобудування.  Авіаційна промисловість Бразилії є унікальним явищем для Латинської Америки. Випускається широкий спектр продукції – від малої авіації до військово-повітряної техніки (6-те місце у світі за виробництвом турбогвинтових літаків. Розробляється космічна техніка, на основі якої реалізуються космічна і ядерна програми. Бразилія належить до 10 перших країн за випуском морських суден та устаткування до них (діє 17 верфей, більшість яких зосереджені у бухті Гуанабара під контролем капіталу з Японії, ФРН та Нідерландів).

Бразилія виробляє електронно-обчислювальну техніку – мікросхеми та напівпровідники (у Кампінасі), чим забезпечує 50% внутрішніх потреб у комп’ютерному обладнанні. Випускається електротехнічна продукція (холодильники, пральні машини, телевізори, відеомагнітофони, музичні центри, відеокамери тощо.

Якість та низька ціна продукції ВПК зумовила широкий попит на неї серед країн третього світу, а надто тієї ж Латинської Америки. Це стрілецька зброя, боєприпаси, ракети класу “земля-земля” та “повітря-земля”.
Подібною до бразильської є спеціалізація машинобудівного комплексу Аргентини. Автомобільна промисловість випускає вантажні та легкові автомобілі і зосереджена у Буенос-Айресі та Кордові. У Кордові є авіабудівний завод. Суднобудування представлене підприємствами у Буенос-Айресі та Енсенаді. За участю американського та японського капіталу розвинулась електротехнічна та радіоелектронна промисловість. Існує потужний ВПК.
У Чилі розвинена автомобільна промисловість (складальні підприємства), суднобудування (Вальпараїсо, Консепсьйон), виробництво автомобільного устаткування, зброї, військових ракет.

Машинобудівні підприємства Венесуели працюють у столиці – Каракасі. Основні галузі – автомобілескладання, тракторобудування та інше сільськогосподарське машинобудування, інструментальна та елекротехнічна промисловість.

У решті країн представлені лише окремі підприємства високотехнологічних галузей. Машинобудівна індустрія зорієнтована лише на місцеві потреби. Це суднобудування в Перу та Еквадорі і Кубі, виробництво сільськогосподарської техніки в Панамі, Колумбії, на Кубі, гірничого устаткування в Перу та Болівії.

Географічна наука