Увійти  \/  Зареєструватися  \/ 

Вхід на сайт

Зареєструватися

Введене Вами ім'я недійсне.
Будь-ласка, введіть допустиме ім'я користувача. Без пробілів, у всякому випадку 2 , НЕ повинно бути символів: < > " ' % ; ( ) &
Пароль недійсний.
Ваші паролі не збігаються. Будь-ласка, введіть Ваш пароль в поле пароля та повторно введіть його в полі підтвердження.
Недійсна адреса електронної пошти
Адреси електронної пошти не збігаються. Будь-ласка, введіть Вашу адресу електронної пошти в поле адреси електронної пошти та повторно введіть адресу у полі підтвердження.
* * Обов'язкове поле

Транспорт в Іспанії

У галузі транспорту створюється 12% валової доданої вартості в третинній сфері економіки, зайнято понад 7% працівників. Внутрішня транспортна система Іспанії має радіальну структуру з великою кількістю головних автодоріг і залізничних ліній, що сходяться в Мадриді.

У транспортній системі Іспанії передує автомобільний транспорт, як у перевезенні вантажів, так і людей. Мережа автошляхів Іспанії становить 681,2 тис. км (10-е місце в світі), практично усі шляхи мають тверде покриття. Побудовано 13,9 тис.км автобанів (основні - Барселона-Валенсія-Мурсія, Барселона-Сарагоса-Більбао-Сантандер, Більбао-Сан-Себастьян, Більбао-Бургос, Альфаро-Памплона, Віго-Ла-Корунья-Ферроль, Малага-Естепона, Севілья-Кадіс, Сеговія-Мадрид-Алькала-де-Енарес, Хіхон-Овьєдо-Леон). В Іспанії швидко зростав парк автомобілів (у 1963 нараховувалися 529,7 тис. легкових автомобілів і 260 тис. вантажних (включаючи трактори); у 1991 відповідні показники сягнули 12,5 млн. і 2,5 млн.машин).

Загальна довжина мережі залізниць - приблизно 15,3 тис.км (18 місце в світі), з них 11,9 тис.км ширококолійні, 1,4 тис.км мають європейську ширину колії, 1,9 тис.км - вузькоколійні. Головні лінії використовують широку колію і контролюються державною компанією RENFE; місцеві лінії - вузьку. Електрифіковано майже 70% довжини залізниць. Наприкінці 1960-1970-х років залізниці Іспанії були істотно модернізовані: оновлений рухомий склад, поліпшені рейкова подушка і полотнище, круті повороти і спуски знівельовані.

У 1987 почалася реалізація 13-річного плану розвитку залізничного сполучення. У 1993 завдяки субсидіям від ЄС була запущена перша високошвидкісна пасажирська лінія Мадрид - Кордова - Севілья, а потім відгалуження Кордова - Малага із швидкістю 300 км/год. Із Барселони налагоджене залізничне сполучення з Парижем, Цюріхом, Міланом та іншими європейськими містами. Довжина судноплавних ділянок річок становить 1000 км (головним чином це нижня течія Гвадалквівіра).

Торговельний флот Іспанії у 2009 році складався з 158 суден (41-е місце в світі). Головні морські порти Іспанії - Барселона (лідер Середземномор'я за обслуговуванням круїзних рейсів), Більбао, Валенсія, Кадіс (зв'язок з Канарськими островами), Альхесірас, Санта-крус-де-Тенеріфе, Таррагона (усі три нафтові), Віго (рибопродукти та інші заморожені товари), Хіхон (вугілля), річковий порт - Севілья.

В Іспанії діють дві державні авіакомпанії - "Іберія" (найстаріша, з 1927 року) і "Авіадо", а також ряд невеликих приватних авіакомпаній. Компанія "Іберія" обслуговує рейси в Латинську Америку, США, Канаду, Японію, Північну Африку і країни Європи, а також внутрішні рейси. Налічується 105 аеропортів, із них 33 міжнародних. Обслуговується понад 250 рейсів. Найбільш завантаженими є аеропорти Мадрида ("Барахас", 70 млн. пасажирів на рік), Барселони (60 млн. пасажирів на рік), Пальми-де-Мальорка, Лас-Пальмаса (на о. Гран-Канарія), Малаги, Севільї й аеропорт на острові Тенерифе.

Лінії метрополітену представлені у 6-и містах Іспанії: Барселоні, Більбао, Мадриді, Пальмі-де-Мальорка, Севільї та Валенсії. Метро конструюється у Аліканте, Малазі та Гранаді. Найдовшу довжину та найбільший пасажирооборот мають метрополітени Мадрида (310 км, 616 млн.пасажирів/рік) та Барселони (115 км, 480 млн.пасажирів/рік).

Інші статті про Іспанію

Іспанія розташована на південному заході Європи і займає приблизно 85% території Піренейського півосторова. Окрім основної материкової частини країни,...
Тектоніка і рельєф Іспанії Рельєф Іспанії є різноманітним, що пов'язано із складною тектонічною будовою. Центральна частина Піренейського півострова...
Клімат Іспанії Клімат Іспанії можна вважати одним із найважливіших її природних ресурсів. За кількістю сонячних днів у році ця країна займає 1-е місце в...
Приблизно половина території Іспанії покрита природною рослинністю, але лише невелика її частина, переважно в горах, являє собою ліси. На півночі та...
На 1 січня 2010 року населення Іспанії оцінювалось у 46,95 млн. осіб (на 1 січня 2009 року ця цифра складала 46,74 млн.осіб). Із них 41,2 млн. осіб є...
Система розселення Іспанії Багато міст Іспанії має античне походження: вони виростали як кельтиберські поселення (Сорія), як фінікійські колонії (Кадіс),...
Сучасне населення Іспанії визнане єдиною нацією, але сформованою на основі різних етнічних груп та представників різних історико-географічних областей....
Економіка Іспанії за обсягами ВВП є 12-ою за розмірами у світі і 5-ою в ЄС. У 2009 році ВВП Іспанії становив 1368 млрд. дол. США, а за паритетом...
Індустріалізаційні процеси в Іспанії протікали з різною швидкістю у різні періоди розвитку господарства країни. Основні два етапи швидкого промислового...
До 40-их років 20 століття більше половини населення Іспанії була зайнята у аграрному секторі, а його продукція складала основну частину економіки. Проте...
Порівняно з іншими західноєвропейськими країнами, сфера послуг Іспанії розвинута дещо слабше (не враховуючи туризм), але вона є потужною частиною...
У галузі транспорту створюється 12% валової доданої вартості в третинній сфері економіки, зайнято понад 7% працівників. Внутрішня транспортна система...
Туризм є однією з основних галузей господарства Іспанії. У 2004 році доходи від туризму склали 37,5 млн. євро. Щорічний обсяг туристичних потоків складає...
Торгівля Іспанії з іншими державами швидко зростала протягом др. пол. 20 століття. Проте й досі баланс зовнішньої торгівлі товарами Іспанії зводиться з...

Географічна наука