Увійти  \/  Зареєструватися  \/ 

Вхід на сайт

Зареєструватися

Введене Вами ім'я недійсне.
Будь-ласка, введіть допустиме ім'я користувача. Без пробілів, у всякому випадку 2 , НЕ повинно бути символів: < > " ' % ; ( ) &
Пароль недійсний.
Ваші паролі не збігаються. Будь-ласка, введіть Ваш пароль в поле пароля та повторно введіть його в полі підтвердження.
Недійсна адреса електронної пошти
Адреси електронної пошти не збігаються. Будь-ласка, введіть Вашу адресу електронної пошти в поле адреси електронної пошти та повторно введіть адресу у полі підтвердження.
* * Обов'язкове поле

Транспорт в Китаї

Транспорт в Китаї почав розвиватися прискореними темпами з 1949 року, а пік розвитку припав на 1980-ті роки. Будівництво в КНР аеропортів, доріг та залізничних колій сильно збільшило зайнятість населення. На даний час Китай знаходиться на стадії глобального відновлення своєї транспортної інфраструктури.

До сьогоднішнього дня китайська економіка зростала, незважаючи на нерозвиненість інфраструктури, але зараз цей фактор стримує зростання, тому уряд Китаю прикладає зусилля зі створення ефективної системи переміщення людей і вантажів по країні.

За статистикою Світового банку погана інфраструктура в 1990-их роках знижувала ВВП Китаю на 1%. Транспортна складова у вартості товарів дорівнює 20% у порівнянні з 5-10% у США та інших розвинених країнах. Для більш ефективного використання водних шляхів сполучення Китай реконструює порти. По всій країні також йде будівництво аеропортів, через що зростають і супутні індустрії: будівельне устаткування, проектування, безпека та електроніка.

Залізничний транспорт Китаю відповідає за 24% залізничних перевезень у світі і є однією з основних складових економіки. За довжиною залізничних колій Китай займає 2-е місце у світі, поступаючись США, але випереджаючи Росію. Протяжність залізничної мережі China Railways становила на кінець 2009 року 86 тис. км. Протягом 2010 року тривало активне будівництво нових ліній, а також електрифікація існуючих. Китай володіє найбільшою в світі мережею високошвидкісних залізниць, довжина яких склала на кінець 2009 року 3,3 тис. км.

У 2009 році були введені в дію найдосконаліші на сьогодні швидкісні залізничні лінії Ухань-Гуанчжоу і Чженчжоу-Сіань. При будівлі використовувалася безбаластна технологія кріплення колійної решітки (на бетонних слябах), що дозволило забезпечувати швидкості більше 350 км/год. У 2006 році була введена в дію Цинхай-Тибетська залізниця в Тибеті - найбільш високогірна залізниця (до 5072 м над рівнем моря), вартість будівництва якої становить 4,2 млрд.дол.США. Через Ланьчжоу-Синьцзянську залізниця залізнична мережа Китаю з'єднана з залізницями Казахстану.

В кінці 2009 року була введена в дію швидкісна залізниця Ухань-Гуанчжоу, на момент пуску була найшвидкіснішою залізничною магістраллю в світі. Також планується введення високошвидкісного ділянки між Сіань і Чженчжоу.Загальна довжина колії 71,9 тис.км (18 115 км з яких електрифіковані). Ширина залізничних колій - 1435 мм, 3600 км промислових шляхів мають ширину колії 1000 і 750 мм. На балансі China Railways значиться понад 15тис. локомотивів.Будівництво метро в КНР здійснювалося з 1965 року. Перша лінія метро довжиною 24 км була побудована в Пекіні в 1965-1969 роках.

У 1980-1995 роках у Китаї метро існувало тільки у двох містах (не рахуючи Гонконгу), а до кінця 2010 року число метрополітенів і легких метро в континентальному Китаї зросла до 13-ти. У грудні 2009 року Держрада КНР санкціонувала будівництво ліній метро в 22 китайських містах. Загальна протяжність 89 нових ліній метро складе близько 2,5 тис. кілометрів, на їх будівництво буде витрачено 993,7 млрд. юанів (146,13 млрд.дол.США). Протяжність автодоріг (включаючи сільські) становить 3,5 млн км. Загальна довжина сучасних багатосмугових автострад на кінець 2006 року становила 45,3 тис. км (у 2006 році було побудовано 4,3 тис. км автострад, в 2007 році - 5 тис. км).

Водний транспорт включає в себе морські зовнішньоторговельні та внутрішні перевезення, а також вантажоперевезення по найбільш великим внутрішнім річках. Водний транспорт зосереджений на південно-східному примор'ї і в південних районах. Його частка в загальному вантажообігу піднялася з 42 відсотків у 1980 році до 53,2 відсотка у 2001 році. Загальна протяжність внутрішніх річок Китаю перевищує 110 тис. км, а загальна протяжність судноплавних фарватерів - 7,8 тис. км.

Повітряний транспорт належить до галузей, що розвиваються найшвидше. Років десять тому політ на літаку був у китайців ознакою положення і багатства. Зараз частота рейсів між містами дедалі більше зростає. Так, з Пекіна до Шанхаю щодня відправляється понад 40 рейсів. У 2001 році в Китаї налічувалося вже 143 цивільних аеропортів та 1143 авіалінії.

Інші статті про Китай

Китай розташований у Центральній і Східній Азії і є однією з найбільших за площею держав світу. На сході омивається водами Жовтого, Східно-Китайського і...
Тектоніка і геологічна будова. Головні риси рельєфу Китаю знаходяться в тісному зв'язку з геологічною будовою та історією формування території. Китайська...
Особливості клімату Китаю визначаються в цілому різкими відмінностями атмосферного тиску в зимовий і літній сезони. Китай займає значну частину...
Територія Китаю багата водними ресурсами. У її межах протікає понад 50 тис. річок, площа басейну яких перевищує 100 км2. Загальний обсяг стоку річок...
Грунти. Завдяки надзвичайно великій різноманітності природних умов Китаю його грунтовий покрив представлений широким спектром грунтів - від бурих лісових...
Населення КНР складає понад 1,3 мільярди чоловік. Це одна п'ята частина усього населення Землі.Як і для багатьох країн з великими розмірами території для...
У міру прискорення кроків індустріалізації неухильно підвищується рівень урбанізації в Китаї, в 2006 році чисельність міського населення по всій країні...
Національний склад населення. Хоча у КНР існує більше 100 етносів, комуністичний уряд визнає лише 56. Найбільшою етнічною групою Китаю є ханьці (власне...
З кінця 1970-х років Китай проходив трансформацію від закритої системи централізованого планування до більш ринково-орієнтованої, що відіграє важливу...
Протягом всього часу свого існування до середини минулого століття Китай був напівфеодальною країною з нерозвиненим виробництвом і слабкою економікою. В...
Китай з давніх пір є аграрною країною, але з 50-х років минулого століття він приступив до широкомасштабної індустріалізації. На початку 80-х років частка...
Транспорт в Китаї почав розвиватися прискореними темпами з 1949 року, а пік розвитку припав на 1980-ті роки. Будівництво в КНР аеропортів, доріг та...
З кінця 70-х років минулого сторіччя сфера послуг у Китаї отримала достатньо швидкі темпи розвитоку. Це проявляється, головним чином, у двох...
У країні випускається 2160 газет, 7916 журналів, на центральному та провінційному рівні діють 294 радіо-та 560 телестанцій (всього - 950 телеканалів, з...
Близько 75 % населення Китаю проживає в сільських районах, тому медицина та охорона здоров'я на селі постійно перебувають у центрі уваги держави. Після...
У структурі китайського банківського сектора лідируюче положення займають чотири великих державних банки: Банк Китаю - Bank of China - BC; Китайський...
Китайська вища освіта має 100-річну історію. За новітніми статистичними даними, в даний час в Китаї налічується 3 тисячі вузів, у тому числі дві третини є...
До 1960-их років вся зовнішня торгівля Китаю, за невеликим винятком, велася з СРСР і його європейськими союзниками (головним чином з Чехословаччиною,...

Географічна наука