Китай - найбільш населена країна світу, розташована у Східній Азії, межує на півночі з Монголією, на північному заході з Казахстаном, на північному сході з Російською Федерацією та Північною Кореєю, південному заході з Індією та Непалом, на півдні з Бутаном, М'янмою, Лаосом та В'єтнамом. У Китаю є все: без перебільшення, величне минуле, процвітаюче сьогодення, і на думку багатьох вчених - велике майбутнє як супердержави.
Китай розташований у Центральній і Східній Азії і є однією з найбільших за площею держав світу. На сході омивається водами Жовтого, Східно-Китайського і Південно-Китайського морів Тихого океану. Детальніше...
Тектоніка і геологічна будова. Головні риси рельєфу Китаю знаходяться в тісному зв'язку з геологічною будовою та історією формування території. Китайська платформа була древнім ядром, навколо якого протягом тривалої геологічної історії відбувалася консолідація всієї Східної Азії. Детальніше...
Особливості клімату Китаю визначаються в цілому різкими відмінностями атмосферного тиску в зимовий і літній сезони. Китай займає значну частину величезного азіатського материка, який взимку охолоджується набагато швидше, ніж прилеглі до нього моря. Втрати тепла відбуваються особливо швидко на високих плато. У міру того як повітря над сушею остигає, він стискається (ущільнюється) і опускається, утворюючи область високого тиску (антициклон) з центром над Джунгарією і Монголією. Детальніше...
Територія Китаю багата водними ресурсами. У її межах протікає понад 50 тис. річок, площа басейну яких перевищує 100 км2. Загальний обсяг стоку річок країни дорівнює 2600 млн км3, або 6,6% стоку річок усього світу, що приблизно відповідає обсягу стоку річок Європи. Детальніше...
Грунти. Завдяки надзвичайно великій різноманітності природних умов Китаю його грунтовий покрив представлений широким спектром грунтів - від бурих лісових і підзолистих на північному сході до червоноземів на півдні, а також сіро-бурих пустинних грунтів на північному заході, що розвиваються у вкрай посушливих районах. Детальніше...
Населення КНР складає понад 1,3 мільярди чоловік. Це одна п'ята частина усього населення Землі.
Як і для багатьох країн з великими розмірами території для Китаю дуже характерні значні контрасти розселення.
У міру прискорення кроків індустріалізації неухильно підвищується рівень урбанізації в Китаї, в 2006 році чисельність міського населення по всій країні склала 577,06 млн. чоловік, або 43,9% від загального населення країни, рівень урбанізації виріс на 4,8 процентного пункту в порівнянні з 2002 роком. Детальніше...
Національний склад населення. Хоча у КНР існує більше 100 етносів, комуністичний уряд визнає лише 56. Найбільшою етнічною групою Китаю є ханьці (власне китайці) — 91,9 %. Вона неоднорідна і поділяється на ряд етнографічних груп, більшість з яких — це колишні самодостатні етноси, асимільовані китайцями-ханьцями.
Детальніше...З кінця 1970-х років Китай проходив трансформацію від закритої системи централізованого планування до більш ринково-орієнтованої, що відіграє важливу глобальну роль - в 2010 році Китай став найбільшим у світі експортером. Детальніше...
Протягом всього часу свого існування до середини минулого століття Китай був напівфеодальною країною з нерозвиненим виробництвом і слабкою економікою. В індустріальному розвитку Китай відставав від розвинених країн на 100-150 років, по суті будучи аграрно-сировинним придатком світу. Однак, після проголошення КНР в 1949 році, в країні протягом короткого часу була проведена індустріалізація, що дало можливості для швидкого зростання промисловості. Детальніше...
Китай з давніх пір є аграрною країною, але з 50-х років минулого століття він приступив до широкомасштабної індустріалізації. На початку 80-х років частка сільського господарства у ВВП становила приблизно 32%, але потім стала поступово знижуватися і в 2001 році впала до 15,2%. Детальніше...
Транспорт в Китаї почав розвиватися прискореними темпами з 1949 року, а пік розвитку припав на 1980-ті роки. Будівництво в КНР аеропортів, доріг та залізничних колій сильно збільшило зайнятість населення. На даний час Китай знаходиться на стадії глобального відновлення своєї транспортної інфраструктури. Детальніше...
З кінця 70-х років минулого сторіччя сфера послуг у Китаї отримала достатньо швидкі темпи розвитоку. Це проявляється, головним чином, у двох напрямках.
Детальніше...У країні випускається 2160 газет, 7916 журналів, на центральному та провінційному рівні діють 294 радіо-та 560 телестанцій (всього - 950 телеканалів, з них 35 ретранслюються через супутники на всю територію КНР і зарубіжні країни); працюють два телеграфних агентства: "Сіньхуа" (інформація із стану економіки та зовнішньої і внутрішньої політики) і "Чжунго Сіньвеньде" (зовнішньополітична пропаганда).
Детальніше...Близько 75 % населення Китаю проживає в сільських районах, тому медицина та охорона здоров'я на селі постійно перебувають у центрі уваги держави. Після 1978 року, з часу проведення політики реформ і відкритості медичні органи країни поставили собі за мету подальший розвиток сільської санітарно-гігієнічної роботи і забезпечення селян медичним обслуговуванням, розглядання це як один з ключових моментів будівництва нового соціалістичного села з китайською специфікою. Детальніше...
У структурі китайського банківського сектора лідируюче положення займають чотири великих державних банки: Банк Китаю - Bank of China - BC; Китайський будівельний банк - China Construction Bank - ССВ; Промислово-комерційний банк Китаю - Industrial & Commercial Bank of China - ICBC; Сільськогосподарський банк Китаю - Agricultural Bank of China - АBС. Детальніше...
Китайська вища освіта має 100-річну історію. За новітніми статистичними даними, в даний час в Китаї налічується 3 тисячі вузів, у тому числі дві третини є державними, решта - приватними. У вузах навчаються 20 млн. студентів. Детальніше...
До 1960-их років вся зовнішня торгівля Китаю, за невеликим винятком, велася з СРСР і його європейськими союзниками (головним чином з Чехословаччиною, Польщею і Східною Німеччиною). У період погіршення відносин між КНР та СРСР Китай здійснював закупівлі зерна в Канаді та Австралії, імпортував обладнання для промислових підприємств з Японії та Західної Європи.
Детальніше...