Освіта та культура на території сучасної Мексики розвивалися протягом декількох тисячоліть: народи майя та ацтеків мали свої писемність, мови, мистецтво і культуру. Після завоювання Мексики іспанськими конкістадорами у п'ятнадцятому столітті основною мовою освіти стає іспанська мова; із тих часів фактично розпочинається розбудова системи освіти Мексики в сучасному її вигляді.
Мексиці вдалося значно скоротити рівень неписьменності протягом останніх років, скоротивши її з 9,2% (6055000 неграмотних) у 2000 році до 7,9% (5915000 осіб) у 2007 році, що робить країну близькою до досягнення Цілей розвитку тисячоліття, пов'язаних з грамотностю. Міністерство освіти Мексики опубліковано 4 вересня 2008 року бюлетень під назвою "Мексика близька до досягнення мети тисячоліття в галузі розповсюдження грамотності та охоплення освітою". Станом на 2009 рік Мексика характеризувалась рівнем грамотності населення у 98,1%.
Одним з найбільших досягнень в публічній освіті стало заснування Мексиканської національної комісії з безкоштовних підручників, що забезпечує сьогодні кожного учня початкової школи навчальними посібниками. Сьогодні існують підручники на різних індіанських мовах Мексики, а посібники для дітей з вадами зору.
Шкільна освіта серед індіанських народів отримала перші поштовхи до розвитку із запровадженням двомовної початкової освіти з 1960 року в общинах корінних народів, але після конституційної реформи середини дев'яностих ці програми мають ще більший успіх.
Мексика була першою країною, яка створила в 70-і роки ХХ століття систему дистанційної середньої освіти за допомогою супутника, спрямовану на жителів малих міст та громад, розташованих у важкодоступних місцях. У 2005 році ця система охоплювала вже 30 тис. шкіл, 3 млн. учнів та 300 тис. вчителів, які отримують попередньо записаний навчальний матеріал через супутник компанії "Edu-СБ"за допомогою телеконференцій і відеоконференцій. Школи, які використовують цю систему, називають у Мексиці "телесекундаріями". Мексиканський супутник транслює освітні програми також до деяких країн Центральної Америки і деяких районів Колумбії, використовується в південних штатах США як метод білінгвістичної освіти.
Професійна освіта в Мексиці поділяється в залежності від ступеня знань, що надаються (університет або інститут) та типу власності (і оплати за навчання) - (державна чи приватна).
На 21 вересня 1551 припадає створення першого університету - Королівського та Папського університету Мексики, що відкрив свої курси для студентів 25 січня 1553 року. 22 вересня 1910 року заснований Національний автономний університет Мексики (УНАМ) був заснований під назвою "Національний університет Мексики". Він відомий трьома лауреатами Нобелівської премії: Октавіо Пас (література), Альфонсо Гарсія Роблес (премія миру) та Маріо Х. Моліна (хімія). НАУ пишається своєю багатою історією та внеском у розвиток Мексики, найбільшими дослідницькими корпусами. Станом на 2010 рік НАУ визнано найбільш важливим генератором наукових досліджень в країні, серед мексиканських університетів у ньому набула розвитку найбільша різноманітність наукових дисциплін.
Національний політехнічний інститут був заснований в Мехіко в 1936 році під час правління президента Ласаро Карденас-дель-Ріо. Будучи спрямованим на здійснення революційних ідеалів реконструкції країни, прагнучи забезпечити професійну освіту для найбільш знедолених класів, він також є стимулом для розвитку промисловості і економічного розвитку країни. Інститут має високі академічні стандарти, є одним з найпрестижніших навчальних закладів у Мексиці і лідером в області передової технічної та професійної підготовки в галузі управління, науки, техніки і нових технологій.
Іншим навчальним закладом є Автономний Метрополітенський університет, заснований в 1974 році указом президента Мексики Луїса Ечеверрії. Має чотири кампуси розташовані на околиці Мехіко: Ці одиниці Аскапотсалько, Кукахімальпа, Істапалапа та Хочімілько.
Педагогічна модель технологічних університетів є важливою ланкою в мексиканській системі вищої освіти. Її поява в 1991 році є продуктом досліджень, проведених Міністерством освіти, яке здійснило порівняня навчальних схем в Мексиці з такими країнами як США, Канада, Німеччина, Японія і Франція. Ці установи перетворилися в децентралізовані державні заклади. Очікується, що випускники технологічних університетів використовуватимуть свої навички для стимулювання економічного розвитку у своїх громадах. У 2009 році налічувалось 73 технологічних університети у 29 штатах країни.
Наукова діяльність у Мексиці координується Мексиканською академією наук та Національною Радою із розвитку науки і технологій.