Увійти  \/  Зареєструватися  \/ 

Вхід на сайт

Зареєструватися

Введене Вами ім'я недійсне.
Будь-ласка, введіть допустиме ім'я користувача. Без пробілів, у всякому випадку 2 , НЕ повинно бути символів: < > " ' % ; ( ) &
Пароль недійсний.
Ваші паролі не збігаються. Будь-ласка, введіть Ваш пароль в поле пароля та повторно введіть його в полі підтвердження.
Недійсна адреса електронної пошти
Адреси електронної пошти не збігаються. Будь-ласка, введіть Вашу адресу електронної пошти в поле адреси електронної пошти та повторно введіть адресу у полі підтвердження.
* * Обов'язкове поле

Географічні байки та бувальщини

Олександр Гладкий
Олександр Гладкий
Олександр Віталійович Гладкий - доктор географічних наук, доцент кафедри економі
Блогер наразі offline
- 02 лютого 2011 Студентам 30 Коментарів

Географія, як, певно, й будь-яка класична наука, володіє силою-силенною байок, цікавих оповідань та анекдотів з життя географів. Думаю, вам буде цікаво поділитися тими перлинами географічного світу, які носять неформальний характер, але сприяють усвідомленню географами своєї автентичності, унікальності, неповторності.
Цю процедуру вже розпочали картографи в ряді блогів цього сайту. Чому ж ми маємо пасти задніх?
Прошу вас давати в цих блогах пристойні анекдоти та бувальщини з життя географії та географів усього світу. Для початку, чи для "затравки", декілька таких анекдотів:
1.
Є три стадії деградації географів:
1). Коли вони працюють за фахом.
2) Коли вони викладають географію.
3) Коли вони видають методички про те, як викладати географію.
2.
Мандрівник. Йдемо ми як - то по пустелі. Спекотнооооооо! І. Раптом неподалік здалося, що з'явилися три оголених жінки. 
Аудиторія стрепенулася.
Студент. І що?
Мандрівник. Нічого! Я ж кажу: здалося!
3. 
Викладач. Де знаходиться Америка?
Студент показує на карті.
Викладач. А де Україна? 
Студент знову показує.
Викладач. Три бали.
Студент. Чому? Адже я географію знаю добре!
Викладач. Це перше питання було з географії, друге було з анатомії. 
4.
Викладач. Моя група повністю завалила іспит з орієнтування на місцевості за допомогою плану.
Декан. Ну так нехай перездають!
Викладач. Це само собою. Але чи можна перездачу влаштувати в іншій місцевості. Де немає конопляних полів. 
5.
Дружина. Раніше ти говорив, що я для тебе весь світ. 
Чоловік. Так, але з тих пір я здорово підтягнувся з географії. 
6.
Учитель. Ваш син знає географію гірше всіх!
Тато. Але ж з нашими доходами все одне далеко не виїдеш.

Ключові слова: -
Переглядів: 3888

Про автора

Олександр Гладкий

Олександр Віталійович Гладкий - доктор географічних наук, доцент кафедри економічної та соціальної географії географічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Зворотні посилання

Зворотнє посилання для цього запису

Коментарі

Олексій Гнатюк
Олексій Гнатюк
Географія мені подобається завдяки своїй інтегральності знань - це та ознака, як
Блогер наразі offline
Олексій Гнатюк 02 лютого 2011 Відповісти

Ось ще кілька географічних анекдотів:
Маленький Сашко читає перед сном вечірню молитву:
- Господи, і зроби ще так, щоб Анкара була столицею Фінляндії.
- Сашко, що ти говориш? - дивується мати.
- Мамо, я так написав у контрольній з географії.
Вчителька:
- Володя, скажи мені, куди ми потрапимо, якщо будемо свердлити Землю на екваторі наскрізь?
- У божевільний будинок!
- Вчитель: Які ти знаєш корисні копалини?
- Учень: Кам'яне вугілля, залізна руда, картопля.
- Вовочка, покажи мені, де знаходиться Занзібаp.
- Маріє Степанівно! Я знаю всі бари в місті, але про такий чую перший раз!
На міжнародному астрономічному конгресі Плутон було понижено до статусу планетоїда.
У відповідь географи вирішили оголосити Австралію островом

Марія Растворова
Марія Растворова
Студентка у курсу кафедри економічної та соціальної географії географічного факу
Блогер наразі offline
Марія Растворова 28 лютого 2011 Відповісти

Ще декілька анекдотів:

Батько маленького Кості приватизував пансіонат на березі моря. Учитель запитує на уроці Костю, скільки існує часів року.
- П'ять, - відповідає Костя.
- Скільки? - дивується вчитель.
- Весна, літо, осінь, зима і мертвий сезон.

-Учитель вимовляє черговому по класу:
- Знову дошка брудна, ганчірка суха, а на глобусі, - тикає пальцем, - пил.
- Це не пил, - заперечив черговий. - Там, де у вас палець, знаходиться Сахара.

Вчитель географії задав Борі питання, чи знає він що-небудь про Панамський канал.
- Ні, - відповідає учень, - на нашому телевізорі такого каналу немає.

І, на останок, мій улюблений:

Мати займається географією з сином:
- Столиця Германії?
- Берлін.
- Столиця Австрії?
- Берлін?
- Столиця Бельгії?
- Берлін.
- Молодець, Адольф! )))

Олександр Гладкий
Олександр Гладкий
Олександр Віталійович Гладкий - доктор географічних наук, доцент кафедри економі
Блогер наразі offline
Олександр Гладкий 02 березня 2011 Відповісти

Хлопець хоче познайомитись із дівчиною. Питає її:
- Скажіть, будь ласка, ви бували в Австралії?
- Ні, не була.
- А в Голандії?
- Теж не була.
- А на Кіпрі?
- Ні!
- От бачите. у нас з вами багато спільного.

Олександр Гладкий
Олександр Гладкий
Олександр Віталійович Гладкий - доктор географічних наук, доцент кафедри економі
Блогер наразі offline
Олександр Гладкий 27 березня 2011 Відповісти

Питання Вірменському радіо:
- Що буде, якщо розкрутити земну кулю в 7 раз швидше?
Радіо подумало та й відповідає:
- Буде лише субота-неділя, субота-неділя... Без перерви.
Ще питання:
- А якщо в 15 раз швидше?
Відповідь:
- Аванс-зарплата, аванс-зарплата...

Олексій Гнатюк
Олексій Гнатюк
Географія мені подобається завдяки своїй інтегральності знань - це та ознака, як
Блогер наразі offline
Олексій Гнатюк 03 березня 2011 Відповісти

Вчителька запитує Вовочку на уроці:
- Вовочка, скажи, чим багата Сахара?
- Цукром.
- Але ж там пісок?
- А хіба я сказав про рафінад?

Літня пані приходить до туристичного агентства і цікавиться турами, які воно пропонує. Співробітник розсказує їй про найпопулярніші напрямки (Париж, Венеція, Єгипет тощо), але жоден з них клієнтку не зацікавив. Тоді він каже:
- Ось великий глобус, оберіть будь-яку точку на ньому і ми організуємо Вам туди мандрівку.
- Пані довго обертає глобус, роздивляється його і врешті-решт невдоволено каже:
- Жодне місце на цьому глобусі не привернуло моєї уваги. Чи немає у Вас інших глобусів?

Гість
Олексій 15 травня 2011 · Редагувати Відповісти

А ось не анекдот, а реальна історія :)
Модуль із суспільної географії. Запитання: модель ТПП Д. Рікардо. Мій вірш-відповідь (легше читати як реп), частина перша:

Колись давно, віків тому зо два, один учений
(Давід Рікардо, здається, на ім'я)
Прорив науковий зробив величезний,
Значно збагатились тоді й економіка, і соцгеографія.

Довго сидів Рікардо над розрахунками,
Схемами, формулами й малюнками,
І врешті оформилась теорія нова, нетривіальна -
Стосовно поділу праці територіального.

Його "Оподаткування й політекономії початки"
Про економічні переваги містили першу згадку:
Країна, що найбільші абсолютні переваги має,
Товар, усім потрібний, найвигідніше виробляє.
Та обережним був учений мудрий:
Пліч-о-пліч з перевагами, він знав,
Завжди були і перешкоди,
Тож треба, щоб ті перешкоди були найменші абсолютні.

А оскільки на переваги й перешкоди
Положення й ресурси країни значно впливають,
Нехай, сказав Рікардо наш,
Кожна країна щось своє, найвигідніше, виробляє.

Доцільною виявилася Рікардова модель;
Країни всього світу її використовують і дотепер.

© Олексій Скидан

Олександр Гладкий
Олександр Гладкий
Олександр Віталійович Гладкий - доктор географічних наук, доцент кафедри економі
Блогер наразі offline
Олександр Гладкий 19 травня 2011 Відповісти

Йолки-палки! Хай йому грець... Як гарно! Супер! Мені дуже сподобалось! Ось для таких творчих моментів і відкрито цей блог... Так і тримати... З моєї власної творчості (правда, не по темі суспільної географії):

Хоча життя вже книжечка закрита,
Я так всім насолив, що і тепер
Ідуть знайомі з радістю на цвинтар,
Щоб пересвідчитись, що я-таки помер...

Гість
Олексій 23 травня 2011 · Редагувати Відповісти

Ага...) Суворо й саркастично. Тільки от трагедія в тому, що найчастіше ж воно саме так і трапляється...

Олександр Гладкий
Олександр Гладкий
Олександр Віталійович Гладкий - доктор географічних наук, доцент кафедри економі
Блогер наразі offline
Олександр Гладкий 24 травня 2011 Відповісти

Сподіваюсь, що у мене так не буде. Що дорогу до моєї могили забудуть - і вона заросте бур'янами, як і треба. Не хочу робити з цього культу, або ж посміховища, а ще гірше - збіговиська для ненажерливих активістів та ура-патріотів...

Гість

Що Ви все про сумне та про сумне, а давайте краще про любов (з георафічної точки зору.... звісно :))))))))))

ЛЮБОВ НАНСЕНА
Я благаю Вас, Єво. Не виходьте за мене заміж.
Не жалійте мене, хоч і тяжко буде мені.
Не кажіть, ані слова. Усе передумайте за ніч.
Зважте на все, і вранці скажете: ні.
Моя мрія про Вас співає мені, як сирена. Притулюся до щогли і вуха воском заллю.
Я німію, це щастя. Але щастя — воно не для мене,
я боюся Вас, Єво. Я вперше в житті люблю.
Моя Пісне Пісень! Золоте пташеня мого саду. Корабель попливе, я не вдержу його в берегах. “Фрам” —це значить “Вперед”. Ви залишитесь, Єво, позаду.
І до серця підступить вічний пошук у вічних снігах.
Тиждень буде все добре. Цілуватиму Ваше обличчя. Вже, навіть не тиждень, а цілі роки минуть. Будем дуже щасливі... Але потім воно покличе. Чи зумієте, Єво, простити це і збагнуть?
Ви не будете плакать? Не поставите душу на якір?
Не зіткнуться в мені два начала — Ви і воно?
Я без Вас нещасливий. А без нього буду ніякий. Я без Вас збожеволію. А без нього піду на дно.
Ваші теплі долоні і мої відморожені руки... Чи вуста одірву від такої сумної руки?
Чи зуміємо жити — від розлуки і знов до розлуки? А якщо доведеться чекати мене роки?
“Фрам” застряне в льодах... А якщо не вернуся я звідти?
Вік собі не прощу! А якщо у нас буде дитя?! Ви, така молода! Ви, що любите сонце і квіти!.. - Я люблю Тебе, Нансен! І чекатиму все життя.

Олександр Гладкий
Олександр Гладкий
Олександр Віталійович Гладкий - доктор географічних наук, доцент кафедри економі
Блогер наразі offline
Олександр Гладкий 30 червня 2011 Відповісти

Так! Цей вірш Ліни Костенко мене вкрай здивував. Я вважав себе пошановувачем її творчості - і знаю значну кількість її віршів на пам'ять, але такого - не чув навіть. Вірш дуже гарний. Так, у географів та мандрівників можна багато знайти подібних історій кохання, з більш драматичною ситуацією та трагічним фіналом. Чого тільки варті листи дослідника Антарктиди - Скотта до його дружини, які він писав замерзаючі в льодовиках. Так їх і знайшли у нього на грудях - в останні хвилини писав дружині. А спогади Ф. Літке? А Ян Левінгстон?

Олександр Гладкий
Олександр Гладкий
Олександр Віталійович Гладкий - доктор географічних наук, доцент кафедри економі
Блогер наразі offline
Олександр Гладкий 25 грудня 2011 Відповісти

Йде суд. Суддя питає мешканця Заполярного кола:
- Скажіть суду, де ви були в ніч з 9 листопада до 14 березня?

Олексій Гнатюк
Олексій Гнатюк
Географія мені подобається завдяки своїй інтегральності знань - це та ознака, як
Блогер наразі offline
Олексій Гнатюк 06 лютого 2012 Відповісти

Якщо вже мова зайшла про географічні вірші... Коли у серпні 2010 року йшла робота над проектом цього сайту, і після безсонних ночей було зроблено паспорти усіх країн, а попереду залишалася у рази об'ємніша робота із характеристики кожної з них, було написано цей вірш (щоправда, зрозуміють відразу лише знайомі з іспанською):

Al fin del camino largo e intenso,
Estando cansado y casí moribundo,
Cargándome bajo del este gran peso
De la cantidad de los países del mundo,
Ahora con nuevas y grandes esfuerzas
Voy a entregarme nuevamente
A entender la economia y la gente
Y los recursos naturales diversos.
Hacerlo debemos con nuestro honor,
Y, como Karl Zauer ha ensenado,
Tenemos que sentir el sabor y el olor
De cada siguiente país dado.

Сподіваюсь, через півтора роки існування цей сайт допоміг нашим користувачам відчути не лише "смак" і "аромат" країн світу, але й географії взагалі.

Олексій Гнатюк
Олексій Гнатюк
Географія мені подобається завдяки своїй інтегральності знань - це та ознака, як
Блогер наразі offline
Олексій Гнатюк 29 лютого 2012 Відповісти

Вінницька бувальщина, що давно стала анекдотом.
У трамваї мостом через Південний Буг їдуть двоє молодиків. Один іншому каже:
- Слухай, звідки ця річка тече?
- Звісно, з моря.
- Не може бути. Море солоне, на свій досвід знаю. А річка прісна.
- Так яка відстань до моря?
- Кілометрів вісімсот...
- Ну от поки вода сюди дотече, то вся сіль і в осад випаде...

Олександр Гладкий
Олександр Гладкий
Олександр Віталійович Гладкий - доктор географічних наук, доцент кафедри економі
Блогер наразі offline
Олександр Гладкий 05 липня 2012 Відповісти

Про жінку (з географічної точки зору, звісно)!
1. Жінка у 20 років як Африка - далека, таємнича, гаряча, загадкова, недоступна!
2. Жінка у 30 років як Індія - гарна, впевнена у своїй красі, палка, але дуже важкодоступна!
3. Жінка у 45 років як Америка - демократична, багата, незалежна, але дуже дорога!
4. Жінка у 50 років як Франція - з'їзджена вздовж і поперек, але ще викликає великий інтерес!
5. Жінка у 55 років як Югославія - наробила купу помилок, війну програла, інтересу майже не викликає!
6. Жінка у 60 років як Росія - любить випити, погуляти. Кордони вже ніхто не охороняє!
7. Жінка у 65 років як Монголія - має славне історичне минуле, але, на жаль, ніякого майбутнього!
8. Жінка у 70 років як Афганістан - всі про неї знають, але ніхто туди не хоче!

Гість
географ-початківець 01 грудня 2012 · Редагувати Відповісти

Люди! Підкажіть: яка ширина екватора?

Олександр Гладкий
Олександр Гладкий
Олександр Віталійович Гладкий - доктор географічних наук, доцент кафедри економі
Блогер наразі offline
Олександр Гладкий 20 січня 2013 Відповісти

Ширина екватора = довжині екватора мінус інтелектуальні здатності його дослідника, що біжтть уздовж ширини екватора

Олексій Гнатюк
Олексій Гнатюк
Географія мені подобається завдяки своїй інтегральності знань - це та ознака, як
Блогер наразі offline
Олексій Гнатюк 27 березня 2013 Відповісти

Типовий бланк тез доповіді з суспільної географії для студентів та аспірантів
Київського національного університету імені Тараса Шевченка

ТЕРИТОРІАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ____________________________ ____________________ ОБЛАСТІ.

Дослідження наукової категорії_________________ в контексті територіальної організації суспільства набуває_________________ваги. Як зазначав у своїх фундаментальних працях А. В. Степаненко [1; 4], в умовах переходу до ринкових форм господарювання_______________________________ ___________________, у зв’язку з чим це має дуже важливе значення для сучасної географічної науки.
Відповідно до вчення М. Баранського [2], _________________________має _________________ суспільно-географічне положення на макро- (мезо-, мікрорівні) (потрібне підкреслити). У такому випадку________________________________________________________________________________
_____________________________________, про що свідчать результати кластерного та факторного аналізів. У той же час регресійний аналіз показав, що_________________________________відсутнє.
Згідно з опрацьованими даними статистичного щорічника України за _______ рік [3], на території області розташовані (вказати кількість) _____промислових пунктів, _____промислових кущів, а також _______ промислових вузлів, а саме:________________________________________________________, що вказує на __________темпи трансформації територіальної та функціонально-галузевої структури.
Якщо припустити____________________________________________, то за умов екстраполяції даного показника можна спрогнозувати________________________динаміку. Тоді_______________________
___________________, що узгоджується із закономірністю просторово-часової диверсифікації суспільно-географічних зв’язків. Отже, з позиції суспільної доцільності____________________________
_________, що відповідатиме збалансованому економічної, екологічної та соціальної складових регіонального розвитку та Закону України від___________про регіональне планування.
Виходячи з дотримання принципу комплексності, пропорційності, збалансованості, сталого розвитку (потрібне підкреслити), можна стверджувати про _________________________ступінь сформованості _____________________________________________________________________________відповідної області, чого було варто очікувати з формальної точки зору згідно існуючих схем районування.
За результатами дослідження пропонуємо: 1. поліпшити стан_______________________ , 2. розробити засади регіональної політики у галузі__________________________, а також 3. адаптувати законодавчі норми у галузі____________________________відповідно до європейських стандартів з метою поліпшення суспільного поділу праці на території__________________________________________.
У подальших дослідженнях плануємо______________________________базуючись на вдосконалених теоретико-методологічних засадах, що відкриває перспективи__________________________________.
Автор вдячний____________________та ______________________за цінну критику.

Олександр Гладкий
Олександр Гладкий
Олександр Віталійович Гладкий - доктор географічних наук, доцент кафедри економі
Блогер наразі offline
Олександр Гладкий 02 травня 2013 Відповісти

Хм. Цей бланк справедливий не лише для тех доповідей чи курсових, але. навіть, для деяких дисертацій. при чому, з невеликою поправкою на обсяги, навіть для докторських...

Гість
Географ-початківець 31 травня 2013 · Редагувати Відповісти

Дуже дякую Вам, Олександре Віталійовичу. Уклінно дякую. Дуже добре, що Ви орієнтуєтеся в таких питаннях. В слідущий раз, коли зберетесь бігати вздовж ширини екватора, візьміть з собою групу студентів, хай Вам допомагають. Я так розумію, що для кожного його ширина різна. І різна не стабільно, а в законі часово-просторової перспективи ідейно-образної свідомодіяльності неповторного індивідума - заблукавшого мешканця цього нещасного соціогеопростору. Якщо мої нехитрі інтелектуальні здібності правильно вирішили поставлену задачу, то Ваш екватор - напевне між полюсами.

Залиште Ваш коментар

Гість
Гість 13 грудня 2019

Географічна наука