1. Будівництво
На будівництво в Луганській області припадає 2% ВДВ (2010 р.), причому у 2003 році частка будівництва у ВДВ була майже вдвічі вищою – 3,7%.
Якщо розглянути динаміку введення в експлуатацію житла на Луганщині у період 2003-2010, то можна помітити, що до 2008 року будівництво велося стабільними темпами і введення житла становило на рівні 200-250 тис. кв. м на рік. Однак у 2008-2009 роках стався обвал ринку нерухомості, спричинений економічною кризою. У 2010 році спостерігалась позивна динаміка, але показник 2010-го року (150 тис. кв. м) складає лише 2/3 докризових показників. В найближчий час слід очікувати відродження як будівництва в цілому, так і введення нового житла в експлуатацію.У Луганській області в порівнянні з 2003 роком у 2010 році значно виріс показник зносу основних засобів (з 46% до 54,8%).
Житловий фонд в середньому по області в період 2003-2010 збільшився на 1 мешканця з 21,8 кв.м загальної площі до 23,6 кв.м. (середній показник по Україні складає 23,0 кв. м). Але це сталося не за рахунок збільшення загального житлового фонду області (у 2003 р. – 54,9 млн. кв. м, 2010 – 55,4 (з урахуванням підприємств банкрутів та тих, що припинили свою діяльність, як подають статистичні органи) млн. кв. м), а за рахунок скорочення населення в області.
2. Транспорт
Для аналізу роботи транспорту проаналізуємо такі дані:
Основними видами транспорту в Луганській області є автомобільний та залізничний. У структурі вантажообороту (2010) їх частка практично однакова: залізничного – 49,3%, автомобільного – 50,6%. Проте якщо поглянути на динаміку перевезень починаючи з 2003 року, то можна помітити, що у 2003 році автомобільного транспорту значно перевищувала залізничний. Потім з 2004 року перевезення вантажів автомобільним транспортом пішло на спад, в той час як залізничним поступово зростало, і в 2007 році навіть перевищило автомобільний.
Порівняємо структуру перевезень залізничного транспорту у 2003-2010 роках:
У структурі перевезень у 2010 році, як і в 2003 р. переважає кам’яне вугілля (54%), і його частка з 2003 року значно зросла (на 6%). На другому місці – нафта і нафтопродукти – 16,63 % (2010). Частка перевезення нафти залізницею скоротилась на 5%. На третьому місці – чорні метали – 11,63%. Частка практично не змінилась в порівнянні з 2003 роком. Цікаво, що виробництво вугілля на Луганщині скоротилось, а його перевезення збільшились, отже можна говорити про доставку вугілля з Донецької області і частково з Росії.
Щодо пасажирських перевезень в Луганській області, то тут у 2010 році з 263854,8 тис. перевезених пасажирів 61,7% перевіз автомобільний транспорт і лише 4,2% - залізничний.В порівнянні з 2003 роком, кількість перевезених пасажирів залізничним транспортом знизилась (з 13,77 млн. пас. у 2003 до 11,6 млн. пас. у 2009), а автомобільним – зросла (з 207,3 до 260 млн. пас. відповідно).
Даний стан речей є об’єктивним, бо залізничний транспорт обслуговує переважно індустрію області, а автомобільний – переважно населення.
Для Луганщини розвиток транспорту особливо актуальний, так як область є прикордонною і витягнута з півночі на південь, має значну довжину кордону з Росією.
3. Інвестиції
Динаміку обсягу інвестицій в основний капітал ілюструє наступна діаграма:
Найвищі показники інвестицій (10 млрд. грн) спостерігались у 2007 році, після чого пішов спад, і в 2009 році показник досягав рівня 2005 року.
Розглянемо структуру прямих іноземних інвестицій (2010):
Як видно з діаграми, майже 80% усіх ПІІ спрямовується в обробну промисловість, на другому місці – будівництво (11, 68%), надто мала частка спрямовується у сільське господарство області (всього 0,16%). Малий відсоток інвестицій і в добувну промисловість. Із загального обсягу прямих іноземних інвестицій в Україну у 2010 році (20,53 млрд. дол. США), на Луганщину припадає всього 2,96% (607 млн. дол. США). Як на мене, то для регіону, в якому проживає 5% населення країни і виробляється 4,2% ВВП, цей показник дуже низький.
Залиште Ваш коментар