Чиновників і міністрів, які були присутні на банкеті в кенійської столиці Найробі, нагодували продуктами, раніше забракованими британськими супермаркетами. Таким чином співробітники Програми ООН з навколишнього середовища (UNEP) вирішили привернути увагу громадськості до кампанії по скороченню кількості харчових відходів.
В ООН заявили, що кількість знищуваних в світі продуктів не можна виправдати ні з точки зору економіки та довкілля, ні з етичної точки зору. «Влаштовуючи цей банкет, ми хочемо продемонструвати продавцям, споживачам і політикам, від яких залежать зміни, що їжа, яку ми викидаємо в неймовірних кількостях, є не тільки їстівної і корисною, але і смачною», - йдеться в повідомленні.
Їжа, що подавалась на банкеті, була приготована з продуктів, раніше забракованих британськими супермаркетами через зовнішні недоліки. Кенійські фрукти і овочі, вирощувані на експорт, замовники нерідко відхиляють саме через суворі стандарти зовнішнього вигляду. При цьому тільки невелику частину з забракованої продукції вдається продати на внутрішньому ринку, в той час як решта викидається або віддається на корм худобі, що викликає обурення місцевих фермерів. В ООН назвали «ганебним» той факт, що в країні, де голодують мільйони жителів, дарма витрачається така велика кількість їжі.
Банкет був проведений в рамках кампанії «Думай-Їж-Зберігай; Залишай менше харчових слідів» (Think-Eat-Save Reduce Your Foodprint), запущеної UNEP в січні 2013 року. Проект передбачає скорочення кількості продуктів, які викидаються по всьому світу виробниками, магазинами і покупцями, яка складає, за оцінками експертів, близько 1,3 мільйонів тонн продовольства на рік.
Згідно зі статистикою, опублікованою раніше британським The Institution of Mechanical Engineers, у світі щорічно ліквідують від 30 до 50 відсотків вироблених продуктів харчування, на виробництво яких йде, зокрема, 550 мільярдів кубометрів води.
Увагу ЗМІ до «негарної» їжі привернуло в серпні 2012 року рішення британської мережі супермаркетів Sainsbury's про пом'якшення вимог до форми овочів і фруктів. На такий крок компанія пішла через різке скорочення врожаю у Великобританії, викликаного поганими погодними умовами. Про можливі зміни в стандартах продукції заявили також у супермаркетах Morrisons і Waitrose.