Увійти  \/  Зареєструватися  \/

Вхід на сайт

Зареєструватися

Введене Вами ім'я недійсне.
Будь-ласка, введіть допустиме ім'я користувача. Без пробілів, у всякому випадку 2 , НЕ повинно бути символів: < > " ' % ; ( ) &
Пароль недійсний.
Ваші паролі не збігаються. Будь-ласка, введіть Ваш пароль в поле пароля та повторно введіть його в полі підтвердження.
Недійсна адреса електронної пошти
Адреси електронної пошти не збігаються. Будь-ласка, введіть Вашу адресу електронної пошти в поле адреси електронної пошти та повторно введіть адресу у полі підтвердження.
* * Обов'язкове поле

Складено рейтинг найбільших кратерів на Землі, що утворилися в результаті падіння астероїдів і метеоритів

У п'ятницю, 15 лютого, астероїд 2012 DA14 пролетів на рекордно близькій відстані від Земліі. Однак нашій планеті не завжди так щастило.

Численні кратери на поверхні планети свідчать про неодноразове зіткненні астероїдів із Землею. Мільйони, а в деяких випадках і мільярди років ерозії не дозволяють з точністю визначити розміри небесних тіл, що впали, проте найбільші з них загальновідомі.

Журнал The National Geographic склав топ-10 найбільших кратерів від астероїдів і метеоритів.

Кратер Вредефорт, також відомий як Купол Вредефорта, знаходиться в Південній Африці і має радіус близько 190 кілометрів, що робить його найбільшим з відомих у даний час. У 2005 році він був зарахований до переліку об'єктів Всесвітньої Спадщини ЮНЕСКО. Вік кратера Вредефорта оцінюється в більш ніж 2 мільярди років.

Вік кратера Садбері, розташованого в провінції Онтаріо, Канада, вчені оцінюють в 1,8 мільярда років. Його діаметр становить 130 кілометрів. Він також відомий як один з найстаріших на нашій планеті.

Кратер Акраман утворився в результаті зіткнення з астероїдом близько 580 мільйонів років тому. Діаметр кратера, в якому зараз розташоване однойменне озеро, становить 90 кілометрів.

Розташований у Західній Австралії кратер Вудлей, був виявлений групою з чотирьох вчених Австралійського національного університету на чолі з Артуром Дж. Морі в 2000 році. Його вік становить приблизно 364 мільйона років. Кратер не виходить на поверхню, тому його розміри досі залишаються невідомими. Відкривачі оцінили його діаметр в 120 км, однак інші дослідники схиляються до менших розмірів, зокрема в одній з робіт наводиться оцінка в 60 км.

Кратер Манікугуан, в якому тепер розташоване озеро Манікугуан, утворився в результаті зіткнення з небесним тілом близько 215 мільйонів років тому. Навіть з урахуванням ерозійних процесів, він вважається одним з найбільших і найкраще збережених кратерів на Землі. Діаметр кратера - 100 кілометрів.

Кратер Мороквенг сформувався в результаті падіння в Південній Африці метеорита діаметром 5 км близько 145 млн років тому. Розташований недалеко від пустелі Калахарі, цей кратер містив скам'янілі уламки метеорита, який його створив.

Карський кратер знаходиться в Росії в Ненецькому автономному окрузі в 15 км на схід від річки Кара. Кратер являє собою витягнуту і відкриту до моря западину. Деякі вчені припускають, що дана структура сформувалася в результаті ерозійних процесів з двох кратерів. Вік Карського кратера складає близько 70,3 мільйона років.

Кратер Чиксулуб, вік якого обчислюється приблизно в 65 мільйонів років, знаходиться в Мексиці. Багато вчених вважають, що метеорит, який залишив цей кратер, був причиною або сприяв вимиранню динозаврів. Його діаметр оцінюють в діапазоні від 170 до 300 кілометрів.

Кратер Попігай, який знаходиться в Сибіру, Росія, утворився в результаті зіткнення з метеоритом 35,7 мільйонів років тому. Російські вчені стверджують, що кратер містить трильйони карат алмазів, що робить його одним з найбільших алмазних родовищ у світі.

Розташований в американському Штаті Вірджинія кратер Чесапік був відкритий на початку 80-х роком минулого сторіччя. Кратер знаходиться приблизно в 201 кілометрі від Вашингтона. Його діаметр становить близько 85 кілометрів. Вчені відзначають, що поява кратера вплинула на формування обрисів Чесапикскої затоки.

За матеріалами: korrespondent.net