Британські бізнесмени створили приватну компанію Typhon, яка займеться охороною судів від піратів Сомалі в Індійському океані. Це перша за останні 200 років служба приватного морського ескорту.
Створення компанії на початку січня цього року анонсував Саймон Мюррей (Simon Murray) - голова ради директорів Glencore, відомий службою у Французькому легіоні, а також походом до Південного полюса в 63 роки. Мюррей став главою нової компанії. Операційне керівництво будуть здійснювати відставні офіцери Королівського військово-морського флоту і Королівської морської піхоти Великобританії.
Typhon вже приступила до переговорів з можливими клієнтами. Компанія обіцяє їм безпечний прохід по океану, Аравійському морю і Аденською затокою. Охоронці намір відстежувати загрозу з берега через свій оперативний центр, розташований в ОАЕ. Співробітники компанії будуть корегувати курс судів, які за допомогою порад зможуть уникнути потенційно небезпечних місць.
Крім того, Typhon зможе супроводжувати судна. У компанії обіцяють адекватно реагувати на загрози з боку піратів та застосовувати зброю тільки в крайньому випадку. Піратські кораблі планується відстежувати за допомогою супутників, радарів і безпілотників. Флот Typhon складається з плавучої бази водотоннажністю десять тисяч тонн (колишній контейнеровоз) і декількох сторожових катерів.
Один із засновників Typhon Ентоні Шарп (Anthony Sharp) розповів про вартість послуг з охорони. За його словами, відстеження загроз з берега і корегування курсу можуть обійтися комерційному судну в тисячу доларів на добу. Супровід коштуватиме 5-10 тисяч доларів на добу.
Раніше вже була спроба створити службу супроводу суден в Індійському океані. Зокрема, компанія Academi мала намір використовувати для цих цілей гідрографічне науково-дослідне судно McArthur. Після реконструкції це судно отримало можливість розмістити на своїй палубі два ударних вертольота MH-6 «Little Bird» і три жорстко-корпусних надувних човна. Проте, в підсумку, Academi відмовилася від своїх планів по ескорту кораблів в Індійському океані.
Зараз комерційні судна в основному користуються послугами приватних компаній, які надають людей для охорони судна на його ж борту.